Maatjesproject

Veel jongeren met ASS zitten in een sociaal isolement. Als je al moeite hebt met het onderhouden van sociale contacten, dan is het in deze tijd met facebook, snapchat, twitter en instagram helemaal ondoenlijk geworden om al die ongeschreven sociale regels te kunnen volgen. Daardoor kan hun wereldje erg klein worden. Wij zouden heel graag een soort contactcentrum worden waar mensen zich kunnen aanmelden die als “maatje” iemand mee wil nemen voor een wandeling of bij het uitlaten van de hond, een museumbezoek etc. etc.. Voorwaarde daarbij is dat er geen sociale interactie wordt verwacht. Als er bij een wandeling van een uur niet wordt gesproken wil dat niet zeggen dat er niet wordt genoten. Uiteraard hoort daar een uitgebreide kennismaking bij waarbij de jongere, maar zeker ook de ouders hun vertrouwen moeten kunnen uitspreken. Het gaat immers om een kwetsbare groep. Dit willen we daarom op een verantwoorde wijze doen en voor we er mee van start kunnen zullen we de format met professionals moeten vaststellen.

Dit project staat nog helemaal aan het begin van ontwikkeling, maar als er mensen zijn die interesse hebben neem dan gerust contact op. Misschien kunnen we met elkaar de ontwikkeling hiervan wel versnellen.