De stichting is jong, daarom wordt er nog gewerkt aan de website. Zoekt u informatie die nog niet op de site staat? Neem dan Contact met ons op!

Op deze pagina willen we nuttige informatie en handige links aanbieden.

Toen wij voor het eerst hoorden dat onze dochter duidelijke kenmerken van PDD-NOS vertoonde hebben we ons verdiept in die term. Eén van de dingen die werd genoemd was dat mensen met PDD-NOS (of ASS in meer algemene zin) moeite hebben met abstracte omschrijvingen. En wat is er nou abstracter dan een woord als PDD-NOS. Daarom hebben wij zelf een beschrijving gemaakt om onze dochter uit te leggen wat haar nou in de weg zit: Noedels! Nu weet u ook meteen waar de naam van de stichting vandaan komt.

Omdat we later van hulpverleners hoorden dat de tekst andere ouders wel eens zou kunnen helpen bij de begripsvorming plaatsen we het hier. Het is geen wetenschappelijk onderbouwde tekst, het is gewoon een poging van ouders om hun kind uit te leggen wat er soms in de weg zit. Door er een praktische naam aan te geven konden wij er makkelijker met haar over praten.

Liesje%20voor%20Noedels.pdf